Verbinding
Wij verbinden ons met elkaar en de wereld om ons heen
Verbinding is het sleutelwoord op onze scholen. Verbinding tussen de twee soorten onderwijs, de medewerkers, de leerlingen en hun ouders of verzorgers. En verbinding met de wereld om ons heen. Dit vertaalt zich in een oprechte interesse in de ander. We treden ieder mens open en respectvol tegemoet. We luisteren en gaan met elkaar in gesprek. We zijn duidelijk in onze verwachtingen en beloftes: regels zijn leidend, maar uitzonderingen blijven mogelijk. Door ons te verbinden met anderen, leren we ook wie we zelf zijn. We dragen samen zorg voor een veilige leer- en werkomgeving.
Plezier
Wij maken plezier
Onze scholen zijn vrolijke leeromgevingen waar kinderen en volwassenen dagelijks met plezier naartoe gaan en hun werk doen. Door samen plezier te maken, ontdekken we wat we leuk vinden en willen we nieuwe dingen leren. Plezier vergroot ons zelfvertrouwen en zorgt voor een ontspannen, positieve sfeer. Dat maakt ons veerkrachtig. Wij zijn trots op onszelf, de groep en onze scholen.
Zelfkennis
Wij zijn eigenaar van onze eigen ontwikkeling
Op onze scholen is iedereen zich continu aan het ontwikkelen. Leerlingen en medewerkers werken aan persoonlijke doelen en zijn zich bewust van hun keuzes. De kinderen leren op eigen benen te staan en hun eigen koers te bepalen. Gaandeweg krijgen ze steeds meer verantwoordelijkheid voor hun leerproces. Ze leren zelfstandig oplossingen te bedenken en krijgen alle ruimte om dat te oefenen. Voor iedereen geldt: fouten maken mag, hulp vragen ook. Zelfstandig nadenken inspireert en vergroot je zelfvertrouwen.
Betekenis
Ons (leer)werk is vol betekenis
We weten waarom we doen wat we doen, want onze acties vloeien voort uit onze persoonlijke doelen en pedagogische opdracht. Dat motiveert ons steeds de juiste keuzes te maken. We helpen elkaar om onze doelen te bereiken. Wat we doen is ‘echt’: we passen het geleerde toe in ons dagelijks leven en ervaren elke dag dat we samen groeien. Daarmee maken wij een positief verschil in het leven van onze leerlingen.