Martin Luther Kingschool en Hildebrandschool

Wij maken op school een positief verschil in het leven van onze leerlingen

Verbinding

Wij verbinden ons met elkaar en de wereld om ons heen

Verbinding is het sleutelwoord op onze scholen. Verbinding tussen de twee soorten onderwijs, de medewerkers, de leerlingen en hun ouders of verzorgers. En verbinding met de wereld om ons heen. Dit vertaalt zich in een oprechte interesse in de ander. We treden ieder mens open en respectvol tegemoet. We luisteren en gaan met elkaar in gesprek. We zijn duidelijk in onze verwachtingen en beloftes: regels zijn leidend, maar uitzonderingen blijven mogelijk. Door ons te verbinden met anderen, leren we ook wie we zelf zijn. We dragen samen zorg voor een veilige leer- en werkomgeving.

Plezier

Wij maken plezier

Onze scholen zijn vrolijke leeromgevingen waar kinderen en volwassenen dagelijks met plezier naartoe gaan en hun werk doen. Door samen plezier te maken, ontdekken we wat we leuk vinden en willen we nieuwe dingen leren. Plezier vergroot ons zelfvertrouwen en zorgt voor een ontspannen, positieve sfeer. Dat maakt ons veerkrachtig. Wij zijn trots op onszelf, de groep en onze scholen.

Zelfkennis

Wij zijn eigenaar van onze eigen ontwikkeling

Op onze scholen is iedereen zich continu aan het ontwikkelen. Leerlingen en medewerkers werken aan persoonlijke doelen en zijn zich bewust van hun keuzes. De kinderen leren op eigen benen te staan en hun eigen koers te bepalen. Gaandeweg krijgen ze steeds meer verantwoordelijkheid voor hun leerproces. Ze leren zelfstandig oplossingen te bedenken en krijgen alle ruimte om dat te oefenen. Voor iedereen geldt: fouten maken mag, hulp vragen ook. Zelfstandig nadenken inspireert en vergroot je zelfvertrouwen.

Betekenis

Ons (leer)werk is vol betekenis

We weten waarom we doen wat we doen, want onze acties vloeien voort uit onze persoonlijke doelen en pedagogische opdracht. Dat motiveert ons steeds de juiste keuzes te maken. We helpen elkaar om onze doelen te bereiken. Wat we doen is ‘echt’: we passen het geleerde toe in ons dagelijks leven en ervaren elke dag dat we samen groeien. Daarmee maken wij een positief verschil in het leven van onze leerlingen.

  • Aantal leerlingen
    250
  • Aantal groepen
    13
  • Gemiddelde groepsgrootte
    23
  • Aantal medewerkers
    36

Klimaatneutrale school

De ML Kingschool heeft een bijzonder schoolgebouw. Onze kinderen krijgen les in een klimaatneutrale school. Het dak staat vol met wel 500 zonnepanelen en het binnenklimaat wordt geregeld met opgeslagen warmte. Het gebouw heeft een gymzaal, een leskeuken met vier kookeilanden, een technieklokaal, speelzaal en bibliotheek. Zo creëren we een bijzondere en optimale leeromgeving.

Extra expertise

In ons gebouw zit ook een school voor speciaal basisonderwijs: de Hildebrand. Door de nauwe samenwerking met de Hildebrand delen wij veel expertise met elkaar. Hierdoor kunnen wij de juiste deskundigheid op de juiste plek inzetten, zodat we uw kind een krachtige leeromgeving kunnen bieden. Wij zijn steeds op zoek naar nieuwe methoden om het beste uit uw kind te halen.

Super als we erachter komen wat een kind nodig heeft en zien dat het werkt!
  • Diversiteit: Veel verschillen bij elkaar, een feest!
  • Fijne leeromgeving; We werken in een licht, open en uitdagend modern gebouw
  • Samenwerking; Hardwerkende en gezellige collega’s met hart voor de kinderen!
  • Een breed aanbod; Onder en na schooltijd toneel-, kunst- en dansles
  • In ontwikkeling; We versterken samenhang in het aanbod door thematisch(er) te gaan werken.

Werken op deze school?

Word een betekenisvolle schakel in het Spaarnesant-onderwijsteam! We zoeken enthousiaste en toegewijde leraren en ondersteunend personeel die de passie delen voor het begeleiden van leerlingen op hun ontdekkingsreis. Ontdek de diverse mogelijkheden binnen onze scholen en maak deel uit van een gemeenschap die onderwijsinnovatie omarmt. Ben jij klaar om je professionele reis te beginnen bij Spaarnesant? Join Spaarnesant, waar leren en groeien hand in hand gaan!

Scroll to top